شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزار اوبار برای صـاحبان بـار


ماده ۱ (تعاریف و اصطلاحات)

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:


۱-۱: فرستنده: افرادی که در برنامۀ مشتری یا وبسایت اوبار به منظور ارسال بار ثبت‌نام کرده‌اند.


۲-۱: گیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی که توسط فرستنده به عنوان گیرنده بار معرفی شده است.


۳-۱: راننده: افرادی که در برنامه راننده یا وبسایت اوبار به منظور دریافت درخواست ارسال بار و ارائه سرویس حمل و نقل ثبت نام کرده‌اند.


۴-۱: بار: محموله ای که قرار است توسط راننده و به درخواست فرستنده حمل شده و به گیرنده برسد.


۵-۱: کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن اوبار متصل و از خدمات نرم افزاری اوبار بهرمند می‌شود.


۶-۱: کاربران: فرستندگان و رانندگان.


۷-۱: شرکت: ارائه دهندۀ سرویس اوبار.


۸-۱: اوبار: سرویسی که شرکت اوبار ارائه می‌دهد.


۹-۱: حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس اوبار در نرم‌افزار اوبار ایجاد کرده‌اند.


۱۰-۱: اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس اوبار دارند.


۱۱-۱: اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران فرستنده و راننده در اختیار اوبار قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.



ماده ۲ (حساب کاربری)

۱-۲: کاربر با ثبت نام در اوبار می‌پذیرد که قوانین و مقررات اوبار را به صورت کامل مطالعه کرده و قبول کرده است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از اوبار به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.


۲-۲: برای استفاده از اوبار لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در اوبار بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اوبار کنند. برای استفاده از اوبار کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرم افزار اوبار ثبت کند.


۳-۲: کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس اوبار وارد کند.


۴-۲: هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان فرستنده در اوبار داشته باشد.


۵-۲: مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در اوبار یا سایر خدمات مربوط به اوبار انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.


۶-۲: مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.


۷-۲: کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.


۸-۲: در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.



ماده ۳ (استفاده از اوبار)

۱-۳: رانندگان متعهد می‌شوند در حین ارائه سرویس اوبار از استعمال هرگونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی امتناع کنند.


۲-۳: با استفاده از سرویس اوبار کاربر می‌پذیرد که از اوبار برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست از طریق این سرویس ارسال نموده یا همراه داشته باشد.


۳-۳: فرستنده متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف، هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، یا هر موردی از این قبیل موضوع را از قبل به کاربر راننده اعلام کند؛ در غیر این‌صورت چنانچه پس از پذیرش درخواست حمل بار و عزیمت راننده به نقطه مبدا، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) حمل بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر فرستنده است.


۴-۳: کاربر متعهد می‌شود هیچگاه از سرویس اوبار به صورتی که به اوبار یا شرکای آن صدمه ای وارد کند استفاده نکند.


۵-۳: کاربر می‌پذیرد که اوبار ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.


۶-۳: اوبار ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه حمل کاسته یا درصدی از هزینه حمل پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اوبار اضافه می‌شود.


۷-۳: کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر اوبار در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه اوبار رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.


۸-۳: کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که اوبار در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس اوبار قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.


۹-۳: کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه حمل به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که اوبار برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است، می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.


۱۰-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس اوبار به عهدۀ کاربر است.


۱۱-۳: کاربر می‌پذیرد حداکثر بار مجاز در هر ماشین همان است که در کارت ماشین نوشته شده و زدن اضافه بار به هیچ وجه حتی با توافق فرستنده و راننده مجاز نمی‌باشد.


۱۲-۳: کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس اوبار، از فرستندگان یا رانندگان کسب کرده است هیچگونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات فرستندگان یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین اوبار خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود در طول حمل، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از فرستندگان یا رانندگان در سرویس اوبار ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.


۱۳-۳: با استفاده از سرویس اوبار کاربر می‌پذیرد که در حین حمل، اوبار را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند.


۱۴-۳: کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین راهنمایی و رانندگی، اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هنگام استفاده از اوبار، است.


۱۵-۳- کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی اوبار را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.


۱۶-۳: کاربر می‌پذیرد که اوبار خدمات حمل و نقل بار نیست بلکه تنها یک خدمات نرم افزاری است که ارتباط بین فرستندگان و رانندگان را جهت توافق بر انجام یک حمل فراهم می‌کند. در سرویس اوبار راننده مختار است یک درخواست حمل را بپذیرد یا رد کند، همچنین فرستنده مختار است پس از ارسال درخواست حمل، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطه مبداء، حمل را انجام دهد یا خیر. لذا هر حملی که فرستنده با راننده انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین راننده و فرستنده در نظر گرفته شود.


۱۷-۳: خدمات اوبار ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت اوبار کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و اوبار مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.



ماده ۴ (هزینه‌ها و پرداخت)

۱-۴- کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به اوبار می‌پردازد وجود ندارد.


۲-۴- کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف اوبار مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.


۳-۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط اوبار مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به راننده.


۴-۴- کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.


۵-۴: کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس (مبدا، مقصد یا مسیر حمل) یا عوامل دیگر متغیر باشد.


۶-۴: کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ حمل را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه اوبار جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه اوبار یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود فرستنده همچنان موظف به پرداخت هزینه حمل خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی فرستنده با دفتر شرکت اوبار یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که فرستنده به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ حمل را از اعتبار کاربر در اوبار کسر کند.


۷-۴: کاربر می‌پذیرد هیچوقت درخواست حمل به اوبار ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس اوبار را داشته باشد. کاربر فرستنده اگر پس از ارسال درخواست حمل و پذیرش درخواست توسط یک راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا حمل در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر راننده اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان مبدا حمل حضور پیدا نکند شرکت می‌تواند به علت عدم رعایت مقررات اوبار که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.


۸-۴: فرستنده می‌پذیرد هر گونه آسیب به خودروی راننده در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوطه به عهده وی خواهد بود. این موارد شامل توقیف خودرو در نتیجه مسروقه یا مشکوک بودن بار، انفجار خود به خودی بار و از این قبیل می‌باشد. در چنین مواردی اوبار حق دارد این هزینه ها را از اعتبار موجود در حساب اوبار فرستنده کسر یا از وی وصول کند.


۹-۴: راننده می‌پذیرد هرگونه جریمه ناشی از تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی بر عهده وی بوده و فرستنده مسئولیتی در این قبال ندارد. همچنین هرگونه ضرر و زیان به فرستنده که به دلیل کوتاهی یا بی توجهی راننده باشد باید از طریق راننده جبران شود. این موارد شامل تاخیر بدون علت موجه، توقیف در نتیجه تخلف راننده، آسیب به بار در نتیجه بسته‌بندی نامناسب راننده و غیره می‌باشد.


۱۰-۴: راننده می‌پذیرد در صورت دریافت وجه نقد از فرستنده یا گیرنده حق الزحمه اوبار را نقدا پرداخت کرده و یا اوبار این اختیار را دارد گه این رقم را از پرداخت‌های آتی وی کسر کند.


۱۱-۴: در مواردی که پرداخت به صورت نقدی اعلام شده مسئولیت دریافت کرایه با راننده بوده و اوبار مسئولیتی در این قبال ندارد.


۱۲-۴: در صورتی که مشتری بار خود را پس از توافق نهایی با راننده لغو کند (به هر دلیلی اعم از آماده نشدن بار، مشکلات بارگیری و انبارداری و ... )، شامل ۱۰۰۰۰ تومان جریمه میشود.



ماده ۵ (مسئولیت اوبار)

۱-۵- اوبار با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته، واحد صدای مشتریان و میانجی‌گری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات اوبار بین کاربران و ایجاد صلح و سازش در بین آنها می‌کند.


۲-۵- اوبار با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران، سلامت ، زمان ارائۀ سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویس‌های اوبار خریداری شود ارائه دهد.


۳-۵- اوبار تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.


۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران به‌عنوان اطلاعات محرمانه نزد اوبار محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.


۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران اوبار در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته و صدای مشتریان اوبار مطرح کنند و اوبار پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.


۶-۵- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات اوبار و استفاده از اپلیکیشن‌های مشتری و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط اوبار در اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات اوبار آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد خدمات مشتریان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران هستند.



ماده ۶ (مسئولیت کاربران)

۱-۶: مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران فرستنده و راننده که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام حمل) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و اوبار هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و اوبار می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی اوبار به‌عمل آورد.


۲-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار اوبار شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و اوبار حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.


۳-۶: کاربر راننده متعهد می‌شود مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران فرستنده و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر راننده بوده و در صورت لزوم اوبار به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به اوبار خواهد بود.


۴-۶: مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله عدم استفاده از نرم‌افزار اوبار در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو توسط رانندگانی که در اوبار فعالیت می‌کنند برعهدۀ کاربران راننده است.


۵-۶: فرستنده موظف است بار را در زمان اعلام شده آماده ارسال داشته باشد و مسئولیت هرگونه تاخیر در بارگیری یا تخلیه به عهده وی بوده و باید ضرر و زیان راننده را جبران نماید.


۶-۶: راننده متعهد می‌شود که در تمام زمان حمل بار موبایل خود را به صورت روشن همراه داشته باشد و به تماس‌های اوبار و فرستنده پاسخ صحیح دهد.


۷-۶: در صورتی که در قسمت سند حمل بار (وبسایت یا اپلیکشن اوبار) گزینه حواله، بیجک یا بارنامه با خودم انتخاب شود اوبار مسئولیتی در قبال خسارات وارده به بار از قبیل تصادف، دزدی و بلایای طبیعی نمی پذیرد و مسئولیت آن بر عهده صاحب بار می‌باشد.



ماده ۷ (شرایط بار به شرح زیر است)

۱-۷: وسایلی که فرستنده قبل از ارسال باید اطلاع داده و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش‌زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و هر باری که نیاز به مجوز خاص داشته باشد.


۲-۷: بار باید متناسب با خودرو بوده به نحوی که متعارف محسوب و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ خودرو تعیین شده باشد.


۳-۷: انتقال بار و کالا بدون حضور فرستنده (مالک کالا) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و اوبار حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.



ماده ۸ (موارد فنی)

۱-۸ کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای اوبار شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.


۲-۸- کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از سرویس اوبار را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار اوبار یا در روش ارائۀ سرویس اوبار تغییر یا اخلالی ایجاد کند.


۳-۸- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند. ۸-۴-کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش سرویس اوبار یا سرویس های مرتبط با اوبار انجام دهد.




ماده ۹ (محتوای تولید شده توسط کاربران)

اوبار ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود؛ اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به اوبار کاربران این حق را به اوبار می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین اوبار مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.



ماده ۱۰ (قطع سرویس)

اوبار در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (راننده یا مشتری) می‌تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا راننده‌ها خطرناک یا نامطلوب باشد، حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس اوبار را دارد.



ماده ۱۱ (توافق از راه دور)

۱-۱۱: کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به اوبار، از طریق سیستم رایانه‌ای اوبار به‌عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.


۲-۱۱: مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.


۳-۱۱: کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف اوبار به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.


۴-۱۱: کاربر با عضویت در سرویس اوبار قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.